[i57i]
DE LA VILLE DE PARIS.
375
vous ayez à prier, ou nom de la Ville, quatre des plus notables de vostre quartier, asscavoir ung offi­cier du Roy, ung Conseiller de Ville, et ou cas qu'il n'y en eust en vostre quartier, vous prierez le plus proche, plus ung notable bourgeois et ung notable marchant de voslredict quartier, pour en leur pre­sence appeller les cinquanteniers et dixiniers de vostredict quartier, ausquelz et à chacun dixinier, pour le regard de sa dixaine, vous communicquerez lesd, roolles, pour avoir leurs advis s'il y a aucuns qui soient si paouvres qu'ilz ne puissent aulcune­ment payer. Dont tous ensemble, en voz loyaultez et consciences, après serment faict ès mains du plus notable de la compagnée, cotterez sur le roolle ce que en trouverez.
"Et ou cas qu'il s'en trouve que, par malice et pour n'avoir faulte de biens, ayent faict aulcun re­tardement de payer, vous nous les cotterez aussi semblablement pour les contraindre, suivant l'or­donnance du Roy, à payer le quadruple de leurs taxes. A quoy vous vacquerez cn la plus grande dilligence que faire se pourra, sur peine de remectre le retardement que vous pourriez faire sur vous, et nous en descharger envers led. seigneur, d'aultant que Sa Majesté nous en presse bien fort.
"Faict au Bureau de lad. Ville'1', le xximmo jour de Septembre mil vc soixante et unze, n
Semblables mandemens, aux fins que dessus,ont esté expédiez aux autres Quarteniers de lad. Ville, chacun pour son regard'2).
CCCCXCVIII [CLXXXVJ. — [Ordre aux défaillants de payer dans les trois jours.]
25 septembre 1571. (A, fol. 219 v"i R> f°'' l^l v°-)
De par le Roy
et Messieurs les Prevost des Marchans et Eschevins
de la Ville de Paris W.
"On faict assavoir à tous manans et habitans de la Ville de Paris, de quelque eslat, qualité et con­dition qu'ilz soient, cottizez es roolles des 111e si. livres, qui n'ont satisfaict leurs taxes, qu'ilz ayent à l'envoyer dedans trois jours es mains de m° Françoys de Vigny le jeune; aultrement et à faulte de ce faire,
y sera proceddé par garnison, aux despens des def­faillans, pour le quadruple dc leurs laxes, et ce suivant les lettres du Roy, pour ce envoyées aux Prevost des Marchans et Eschevins, et deliberation faicte en l'assemblée generalle de Ville, faicte les sabmedy et lundy, xxu° et xxnnmo jours du present mois de Septembre.
"Faict au Bureau de lad. Ville, ce xxv™0jour de Septembre mil vc lxxi.b
geois, dont les cotisations se montent à un chiffre élevé. Citons rue Saint-Denis : Pierre Crocquet, dont la taxe quadruplée est de 1,200 livres; Jean de Génes, marchand, 200 livres; Jacques Boulleduc, drapier, cinquantenier, 160 livres; Jean Louchard,commis­saire, 100 livres; Thomas Bourderel, bourgeois, 320 livres; Jean Bourcin, marchand, 8oo livres; Eiienne Bouju, hôtelier, 100 livres; Léonard Crémillon, 320 livres; Baudichon Fagot, 120 livres; Jean Bordier, 4oo livres; — rue Trousse-Vache : Jean Leclerc et Jean Sevestre, 160 livres;— rue Aubry-le-Boucher: M. Mullot et Nicolas Loiseleur, 4oo livres; Nicolas Lejeune, batteur d'or, 120 livres; — rue de l'Empereur: Claude Louvet, lormier du vin, 24o livres, cte Beaucoup de laxes varient entre 4o et 80 livres. A la suite de cet état a été transcrit le mandement qui suit : «De par les Prevost des Marchans et Eschevins de la Ville de Paris. Vous, le premier sergent de lad. Ville ou autre sergent roial sur ce requis, faictes commandement aux personnes denommez en ce present roolle, de paier les sommes sur eulx collées, chacun pour son regard, qui est le quadruple de leur cottization, à faulte d'avoir paié le simple, suivant l'ordonnance du Roi, du xxvie Juing dernier, et deliberation de l'assemblée generalle faicte en la grand salle de l'Hostel d'icelle Ville, le xxvm* jour de Septembre dernier ; et au refuz ou delay de ce faire, ou monstrer presentement quictance vallable, contraignez iceulx au paiement desd, sommes par execution, prinse et vente prompte do leurs biens à l'instant. Et sy trouvés aucunes maisons fermées, faictes les ouvrir reaulment et do faict, presens le Quartenier et, en son absence, le cin­quantenier du quartier, avecq deux voisins notables, garnisons en leurs maisons et autres voies deues ct raisonnables, nonobstant oppositions ou appellations quelzconques, comme pour les propres affaires du Roy. Vous faisant paier des commandemens et execu­tions, à raison de six solz parisis, et vente de biens, huict solz parisis chacune. Faict au Hureau de lad. Ville, le troisiesme jour d'Octobre m. vc lxxi-, Signé : "Bachelier-. (Minutes da Bareau de la Vill?, Archives nat., H 1881.)
O "Au Bureau de iad. Villon manque dans A.
1-' Ces trois lignes ne se trouvent que dans B.
(-' Dans B, l'intitulé ne porte que "De par le Roy».